Monday, December 22, 2014

Life (Part I)

Alhamdulillah, slow slow everything gonna be fine than before. Aku cuba untuk slow, sebab aku dah terlampau penat dgn semuanya. I just wish, kalau dia masih sayangkan aku, dia bakal tahan dgn aku. Kadang kalau aku mengelak, bukan sebab aku tak sayang. Tapi I just need some time untuk rehatkan diri dan hati aku . I dont know why bila aku terkenangkan apa yg aku dah lalui selama ni, terus jadi down sangat. Rasa mcam dah tak terdaya, apapun aku terpaksa bertahan. Ada banyak lagi yg aku perlu buat untuk teruskan kehidupan. Apa yg aku fikir skrg, aku nak habiskan study. Disebabkan aku letih bermain dgn cinta, so now aku nak fikir belajar pula. Aku teringin nak make of mama dgn ayah proud dgn aku. Even aku study pun takdalah pandai mana. Atleast, I want to try it. So payah manapun, aku tetap akan cuba. InshaAllah, amin!

Aku happy, adanya dia dalam hidup aku. Even kadang aku layan dia mcam nak taknak, tapi dalam hati aku tetap sayang. Bila bergaduh pun, memang kadang aku minta lepas. Tapi jauh dalam sudut hati aku, aku tak gamak nak dia tinggalkan aku. Bukan apa, cuma aku dah malas nk sayangkan yg lain. Klau kenal dgn orang baru sekalipun, belum tentu dia boleh faham aku. Berapa lama aku perlu kenal isi hati dia? Family dia? Sikap dia? Masa silam dia? Semua tentang dia? Berapa lama? See, bukan senang nak sayang orang baru dalam hidup ni. Sedangkan ada yg depan mata pun dah serabut, apatah lagi yg seterusnya. Apa yg aku mampu buat, serahkan semuanya pada Allah. Aku percaya pada takdir. Jodoh, ajal & maut, cuma Allah yg tentukan. 

Aku harap, dia tak buat lagi kesilapan dia dulu. Cukuplah perit aku rasa, tersiksa menangis teringatkan benda yg sama tiap hari. Tapi Allah ada, Allah bantu aku. Aku kuatkan diri, aku tabahkan hati. Sekalipun aku mengadu pada sesiapa, orang cuma boleh cakap "sabar" "be strong" "forgive & forget". Tapi ingat senang ke? Mcam tu je suruh forgive & forget? Sebab kau tak rasa sama mcam apa yg aku rasa. Harapan aku dekat dia melambung setinggi langit. Aku dah sayangkan dia sangat, aku percayakan dia, tapi apa dia buat? Sakit weh, ikut hati mati. Even he said that were be the last, janji takkan buat lagi, tetap bukan senang nak lupakan. Dgn keadaan aku sakit yg tak stabil, kadang okay, kadang tak. Sedangkan aku tak pernah keluar dgn mana mana lelaki lain selain dia since he be my boyfriend. Sebab aku takut nak kecewakan dia, aku takut dia terluka sbb aku, aku tak berani nak lukakan hati dia walaupun dia takda dgn aku. Rasa tak apa aku rasa skrg? 

He will never know how important he is dalam hidup aku. Sebab dia takkan pernah nmpak mcam mana aku sayangkan dia. Fine aku mengaku, since apa yg dia dah buat, kepercayaan aku pada dia dah pudar. Tapi aku tetap cuba percayakan dia. Aku tahu, semua orang layak diberi peluang. Aku sabar selagi aku mampu, sebab aku tahu takda siapa yg sempurna. Tapi jujur sampai harini aku masih terkilan, on thats why aku cuma berharap dia dapat layan aku dgn baik. So aku takdalah terfikir fikir sangat apa yg dia dah buat. Walaupun memang sangat terkilan, dan smpai harini aku rasa mcam tak sangka je aku kena mcam ni. Hina sangat aku rasa bila aku dah setia, aku dah mula sayangkan dia sangat, ini yg aku dapat. Tapi apa dia tahu? No, he will never knows. Sebab aku yg kena, bukan dia :')

Aku tak tahu berapa lama lagi we will stay longer in this relationship. Kalau ada jodoh, ada lah. Kalau takda, aku cuba terima yg dia bakal jadi masa silam aku. Aku sayang dia, sangat. Mcam aku pernah kata, bagi aku, dia adalah satu hadiah untuk aku. Tak tahulah kenapa aku rasa mcam tu. Sebab tu dalam situasi apapun, sekalipun aku yg minta lepas, aku rasa berat hati nak lepaskan dia. Walaupun aku tahu aku tak sempurna, aku perempuan yg kasar, tak mcam apa yg dia nak, dia selalu lebihkan perempuan lain daripada aku, tapi untuk aku dia perfect. Dia perfect depan mata aku, segalanya dalam hati aku. Aku tak pernah nak bandingkan dia dgn lelaki lain. Bagi aku, dia adalah dia. Dia takkan jadi yg sama dgn yg lain. Aku cuba untuk sayangkan dia selagi aku mampu. Andai aku tak terdaya, aku berdoa agar Tuhan kirimkan Malaikat untuk menjaga dia setiap hari tanpa aku untuk dia lagi. Amin.